Pages

Penaja

Jumaat, 22 Julai 2011

Ismail Faruqi sarung Jersi Kebangsaan

PEMAIN tengah Terengganu, Ismail Faruqi Ashari tersenarai dalam skuad 24 pemain terakhir yang dibawa Datuk K. Rajagobal ke Singapura semalam.
Biarpun baru dipanggil sehari selepas skuad kebangsaan tewas 0-4 kepada Arsenal pada 13 Julai lalu, Ismail, 25, pantas memikat hati Rajagobal menerusi aksi meyakinkan ketika menentang Liverpool, Sabtu lalu.
Pada perlawanan yang menyaksikan skuad kebangsaan tewas 3-6 itu, Ismail dimasukkan pada minit ke-62 menggantikan Safiq Rahim dan dilihat berjaya melakukan beberapa gerakan menarik meskipun hanya bertubuh kecil.

Bekas pemain T-Team musim lalu itu kini sedang mengintai peluang untuk diturunkan pada aksi pertama pusingan kedua Kelayakan Piala Dunia 2014 menentang Singapura di Stadium Jalan Besar malam esok.
"Keyakinan dan semangat saya semakin memuncak selepas beraksi menentang Liverpool. Jika diberi peluang beraksi menentang Singapura, saya akan gunakannya sebaik mungkin untuk mempamerkan aksi terbaik.
"Sudah tentu saya mahu membantu pasukan mencatat kemenangan pada aksi pertama di tempat lawan untuk mencari bekalan selesa," jelas Ismail yang perlu bersaing posisi tengah dengan Safiq, Amar Rohidan, K. Gurusamy dan Shakir Shaari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...