Pages

Penaja

Ahad, 25 September 2011

Tok Janggut


 Lihatlah bagaimana hinanya cara penjajah membunuh Tok Janggut, perjuang kemerdekaan tersohor. Siapakah yang tercegat di sisi mayatnya itu? Pengikut Tok Janggutkah atau pengikut penjajah yang akur melaksanakan perintah? Kelihatannya sebangsa dengan Tok Janggut. Andailah kata ada pula gambar yang menunjukkan Tok Janggut membunuh manusia beruniform sebangsa dengannya itu, apakah Tok Janggut juga dianggap sebagai pengkhianat bangsa sehingga ke hari ini? Soalan ini hanya UMNO yang dapat jawab.




Saya yakin ramai yang mengenali Tok Janggut. Tetapi berapa ramai yang benar-benar tahu tentang kisah hidupnya? Kewujudan Tok Janggut dan perjuangannya pasti ada kaitan dengan nasib malang yang menimpa umat Islam seluruh dunia ketika itu, iaitu kejatuhan Khilafah Uthmaniyyah pada tahun 1924.


Cuba fikirkan, betapa selama ini sejarah kita telah diputar belit oleh zionis kuffarMereka berjaya mengalihkan pandangan seorang pelajar sekolah, bahawa perjuangan seorang Tok Janggut adalah kerana mempertahankan kuasa politik tradisional dan membantah cukai semata, sedangkan beliau sebenarnya mempertahankan Al-Haq! Malah mereka telah berjaya melabel dan menanamkan dalam pemikiran kita bahawa Tok Janggut adalah penderhaka dan pemberontak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...